Nový způsob propojení e-shopů a jejich zákazníků se společnost DPD rozhodla zavést v rámci své dlouhodobé strategie podpory e-commerce. Chytré předání by alespoň částečně mělo kompenzovat chybějící osobní kontakt mezi prodávajícím a kupujícím, který je jednou z hlavních výhod kamenných obchodů.

V rámci Chytrého předání kurýr při předání zásilky využívá skenovací zařízení, na kterém se může zobrazit text v podobě otázek s různým obsahem. Pomocí skeneru lze například provést průzkum a zjistit, jak byl zákazník spokojen s nákupem.

Další možností je prodej dodatečného zboží e-shopu na základě preferencí nebo potřeb zákazníka zjištěných při doručení. Skener dále může zobrazit důležité informace a pokyny pro doručení a vyzvednutí zásilky nebo multimediální obsah, například logo firmy s poděkováním. Výsledky jsou následně e-shopu na pravidelné bázi reportovány.

„Od projektu očekáváme více informací o zkušenostech a preferencích našich zákazníků. Chceme zjišťovat jejich celkovou spokojenost a rozpoznat potenciál pro další nákupy,” vysvětluje Marek Ingr, tiskový mluvčí Euronics.

Související