Možnost objednat si potraviny on-line je nejvíce omezená územím, kam jsou prodejci ochotní zboží dovézt. Dvě rostoucí internetové "samoobsluhy" však nyní expandují do nových měst.

Kolonial.cz ze skupiny Rockaway Jakuba Havrlanta zamířil do Hradce Králové a Pardubic. Dosud se soustřeďoval hlavně na Prahu, střední Čechy a Plzeňsko. Podle údajů Koloniálu tak jeho rozvozová služba obsáhne už každou čtvrtou domácnost v Česku. 

"Oproti zažité představě, že se jedná především o singles z generace X a Y, službu stále více využívají spíše osoby pečující o domácnost," říká šéf Koloniálu Petr Vyhnálek. 

Další investice do své sítě oznámil také konkurent Koloniálu, e-shop Rohlik.cz. Ten dosud cílil hlavně na Prahu a Brno. Firma rozšířila vozový park na sto aut a také plánuje nová města. V květnu chce zamířit do Plzně a později v letošním roce začne prodávat i v Hradci Králové a Pardubicích.

Od úterý nabízí Rohlík nově také personalizované slevy. Zákazníci si v rámci této služby mohou vybrat až pět produktů, které chtějí nakupovat dlouhodobě za akční garantovanou cenu. Takto mohou nakupovat tři měsíce s cenami oproti běžným nižšími až o 35 procent.

"Kamenné supermarkety jsou dlouhodobě uvězněné ve slevové pasti, ze které neznají cestu. S Rohlik.cz neuděláme stejnou chybu. Každý zákazník je jiný, proto chceme do budoucna nabízet jen personalizované slevy. V tom, že je můžeme poskytnout, spočívá ohromná výhoda internetu proti kamenným obchodům, které tuto možnost nemají nebo s ní neumí pracovat," říká zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.

S on-line nabídkou a rozvozem potravin přišel v tuzemsku jako první obchodní dům Tesco. Postupně se pomalu přidávají i další tradiční řetězce s potravinami. Řada z nich o plánech na tuto službu mluví. Lidl už ale například na rok 2017 připravuje spuštění vlastního e-shopu. 

Povědomí o nákupu potravin on-line v Česku stále roste. Podle odhadů má v Praze zkušenost s on-line nakupováním jídla už každý druhý. Přesto internet obecně tvoří jen dvě procenta tržeb z prodeje potravin. V některých jiných evropských zemích se přitom tento podíl blíží až deseti procentům.

Související