Speciální kolejové vozidlo pro údržbu a opravu trolejí bylo vyrobeno čínsko-německým konsorciem v Pekingu, její finální montáž ale prováděla společnost Gleisbaumechanik Brandenburg GmbH v Německu. Lokomotiva tak putovala po moři do Hamburku a odtud potom po řece Labi do Brandenburgu, kde byla přeložena na speciální tahač a dopravena po silnici do závodu. Pro testování pak bylo nutné zkompletovanou lokomotivu převézt do Velimi, kde se na speciální zkušební trati zkoušely její provozní vlastnosti.


„Pro realizaci takové přepravy je nutné zkoordinovat celou řadu procesů a zabezpečit odpovídající manipulační techniku,“ říká Hans-Ulrich Brüggemann, vedoucí projektů námořní přepravy, divize Dachser Air & Sea Logistics, a dodává: „V hamburském přístavu tak lokomotivu ze zámořské lodi na říční nákladní loď překládal plovoucí jeřáb, poslední úseky po zemi potom tato nestandardní zásilka musela urazit na nízkoložném návěsu jako nadměrný náklad se všemi příslušnými speciálními opatřeními.“


Testování takových speciální kolejových vozidel probíhá v české Velimi, kde Výzkumný Ústav Železniční provozuje dva vlastní zkušební železniční okruhy. Ty patří k významným a uznávaným zkušebním evropským centrům pro železniční techniku a drážní zařízení. Proto sem byla dopravena i speciální lokomotiva z Pekingu poháněná elektromotory a dieselovými motory. Její provozní vlastnosti jsou testovány, aby se lokomotiva mohla v případě neštěstí dostat na místo poruchy rychlostí až 160 km/hod. Po dokončení všech testů se lokomotiva vydá stejnou cestou zpět do Číny, kde bude působit na čínských vysokorychlostních tratích.

Související