Zatímco mnoho společností v současnosti spoléhá na digitalizaci a nové technologie jako na hlavní zdroj oživení svého byznysu, zpráva společnosti DHL ukazuje, že klíčovým zdrojem budoucího růstu je férové jednání, které vyžaduje čím dál tím víc spotřebitelů.

Zpráva uvádí patnáct příkladů potenciálního využití férové a odpovědné logistiky v oblastech cirkulární ekonomiky, výroby a obchodu. Poskytovatelé logistických služeb mohou například vybudovat sklady a systém přepravy nákladními vozidly umožňující snadnou recyklaci. Výsledná infrastruktura jak pro logistiku, tak recyklaci, zvýší objem recyklace a sníží množství odpadu.

„Tato praktická ukázka počítá s nákladními vozidly pro rozvážkovou dopravu, jejichž flexibilní vnitřní prostor lze během provozu přizpůsobovat aktuálním potřebám. Prostor pro rozvážené zboží se zmenšuje s každým předaným balíkem, zatímco prostor pro svoz materiálu k recyklaci se na zpáteční cestě postupně zvětšuje,“ vysvětluje Pavel Šubrt, obchodní ředitel DHL pro Českou republiku a Maďarsko.

Férová a odpovědná řešení v oblasti obalů mohou přispět k řešení problému rychle narůstajícího objemu balíků. V této oblasti by bylo možné využívat biologicky rozložitelné a jiné ekologické materiály, které lze po dodání kompostovat na zahradách. Druhou inovací je koncept logistiky bez obalů, který kompletně eliminuje potřebu obalů pro dodání zboží

„Logistika je podnikání se síťovým propojením a globálním dosahem, které může sehrát klíčovou roli v přechodu firem k férovému jednání a ve zvyšování transparentnosti v celém dodavatelském řetězci. Postavením vlastního podnikání na základech férové a odpovědné logistiky můžeme vytvořit nové zdroje příjmů společně s novými sociálními a ekologickými přínosy pro všechny zúčastněné strany,“ uvádí Markus Kückelhaus, viceprezident zodpovědný za inovace a výzkum trendů v divizi DHL Customer Solutions and Innovation.

Související