Společnost NOL má na světové kontejnerové flotile 2,6 procentní podíl a její hodnota je okolo 1,9 miliardy dolarů. Vzhledem ke stagnaci globálního obchodu a tedy nadbytečné kapacitě trhu se však tato společnost potýká v posledních letech s průměrnou ztrátou okolo 150 milionu dolarů. Obchodní jednání o převzetí společnosti NOL mají trvat do 7. prosince.

Celosvětová kapacita lodní kontejnerové přepravy by se v letošním roce měla podle odhadů londýnské poradenské společnosti Drewry Supply Chain Advisors zvýšit o 7,7 procenta. Letošní zpomalení čínské ekonomiky v průběhu léta však ukazuje, že příští rok bude světový obchod svědkem ještě větší stagnace.

Nadbytečná kapacita je problémem především menších společností, které jsou na vytížení své flotily existenčně závislé. Pouze tři firmy kontrolují více než pět procent trhu a je očekávatelné, že v budoucnosti budeme svědky i dalších sloučení společností, protože velké společnosti, kontrolované bohatými investičními fondy, si mohou dovolit přečkat pravidelné cykly poklesu odvětví.

Podle analytiků CMA CGM potřebuje expandovat. Dva státní čínské giganty, China Ocean Shipping a China Shipping Group, jsou v pokročilé fázi jednání o své fúzi. Jejich spojením by vznikla čtyřka na trhu, která by mohla snížit podíl francouzské trhy na asijském trhu.

Související