Na iberském poloostrově provozuje Azkar hustou síť sběrné služby s přesně nataktovanými denními linkami. Místní specifika tisíce let starých pobřežních měst, jako je Malaga, ale neodpovídají měřítkům moderní logistiky.

„Pro naše klienty je zde nutné použít flexibilní nekonvenční metody tak, abychom mohli v kombinaci s naší standardní sítí dosáhnout maximální kvality doručení,“ říká Juan Quintana, managing director Iberia společnosti Azkar Dachser Group.

V historickém centru města se nachází 14 procent všech obchodů v Malaze. Velkou část potom tvoří pěší zóna s příslušným omezením, které se týká zejména přesně daných dodacích časů a povolení pro vjezd zásobování.

DACHSER El Carrito 3To je výzva jak pro majitele obchodů, tak i pro samotnou logistiku, protože zákazníci požadují stále plné regály pochopitelně i v centru města. Proto zahájilo zastupitelstvo Malagy jako první obec ve Španělsku projekt „ekologické distribuce v centru města“.

Tento projekt předpokládá přepravu zboží k zákazníkům vozidlem na elektrický pohon. El Carrito společnosti Azkar se plně naložený pohybuje rychlostí asi 7 km/hod a poloměr otočení má jen 1,65 metru.

V noci nachází tento elektromobil, který jezdí v barvách mateřského Dachseru, útočiště v podzemních garážích, kde může být připojením do zásuvky připraven pro další pracovní den. Dobití ale nepotřebuje každý den, protože 48V baterie umí pohánět El Carrito 72 hodin.

V brzkých ranních hodinách přiveze z místní pobočky Azkaru menší rozvozové auto další zboží, které se pro rozvoz po centru města přeloží na elektromobil. Pro zabezpečení dostatečné flexibility je dispozici i malý příruční mezisklad.

„Těší nás, že nyní už s dostatečným odstupem můžeme potvrdit, že se elektromobil El Carrito v praxi skutečně osvědčil,“ říká Francisco Utrera, vedoucí pobočky Azkaru v Malaze.

„Samozřejmě je ložná kapacita omezená a k elektromobilu potřebujeme ještě shuttle k pobočce. Zato s ním ale můžeme flexibilně zavážet všechny obchody v centru města, a toho si velmi cení naši zákazníci z módní branže. A kromě jiného je to také dobrá reklama, když na sebe pět dní v týdnu a dvanáct hodin denně neobvyklý elektromobil prohánějící se uličkami starého města v Malaze poutá pozornost turistů z celého světa,“ uzavírá Francisco Utrera.

Související