UPS zavedla železniční kontejnerovou přepravu na své přepravní trase z Číny do Evropy v červnu loňského roku. Rozšířením nabídky železniční dopravy chce společnost rozvíjet infrastrukturu podél ekonomického pásu Hedvábné stezky. „Zákazníci očekávají logistická řešení, která jim umožní expandovat na nové trhy a současně udržet příznivé náklady na podnikání,“ uvedl Jens Poggensee, prezident UPS pro nákladní přepravu pro oblast Evropy.

Využitím železniční celokontejnerové dopravy z Číny do Evropy je možné ušetřit na stejné trase až 65 procent nákladů v porovnání s leteckou nákladní dopravou a až 40 procent času v porovnání s tradiční námořní dopravou. Kromě zmíněných výhod v podobě úspory času a peněžních prostředků nabízí železniční přeprava v porovnání s ostatními druhy přepravy také sníženou energetickou spotřebu a emisi uhlíku.

Celkontejnerová přeprava je zavedena na trasách z Čcheng-tu do polské Lodže a z Čeng-čou do Hamburku. Týdenní přeprava zásilek ode dveří ke dveřím je podpořena technologiemi UPS pro sledování zásilek, které umožňují bezprostřední dohledání zásilky a aktualizace v reálném čase s využitím technologie GPS. Služba zahrnuje také bezpečnostní opatření a možnost řízení teploty.

Čína a Evropská unie jsou za uplynulých 10 let celosvětově největšími obchodními partnery. Objem obchodu mezi těmito trhy dosáhl v roce 2014 více než 600 miliard dolarů a podle očekávání by měl do roku 2020 překonat hranici jednoho bilionu dolarů. „Služba UPS Preferred pro nákladní přepravu kusových zásilek nabízí našim zákazníkům více dopravních služeb na jedné z největších a nejfrekventovanějších světových přepravních tras se stále rostoucí poptávkou,“ dodává Poggensee.

Související