Klíčovým prvkem společného projektu, v kterém bude mít PKP Cargo i Zhengzhou International Hub poloviční účast, je rozšíření překladiště v Malaševicích (Małaszewicze) na polsko-běloruské hranici. To patří polskému dopravci. Výsledkem má být navýšení počtu vlaků, které se tu v rámci euroasijské přepravy obslouží, na 300 za rok. Modernizovaný terminál bude poskytovat i další logistické služby jako skladování a překládku.

„Tato dohoda je dalším krokem v naší strategii mezinárodní expanze. Díky převzetí českého dopravce AWT můžeme nabídnout našim čínským partnerům nejen komplexní logistické služby do západní Evropy, ale také přístup na další trhy starého kontinentu. Naše partnerství rovněž vytváří nové příležitosti pro evropské vývozy na jeden z největších trhů na světě. To znamená také nové příležitosti i pro české producenty,” říká Adam Purwin, generální ředitel společnosti PKP Cargo.

Hlavním dopravním kanálem pro čínské zboží do Evropy je námořní doprava. Pouze 3,5 procenta vývozu z východní Asie dorazí do Evropské unie po souši.

Železnice je ve srovnání s leteckou dopravou levnější a zároveň je mnohem rychlejší než námořní přeprava. Cesta nákladu z centrální Číny do Německa po železnici trvá 11 až 14 dní, zatímco plavba po moři zabere 35 až 40 dnů. Ta je na druhou stranu zdaleka nejlevnější, proto při obchodní výměně absolutně převažuje.

„Železniční doprava je optimálním řešením pro mnoho kategorií zboží, které se nevyplácí transportovat letecky a pro které námořní doprava trvá příliš dlouho,” říká Jacek Neska, člen správní rady PKP Cargo, zodpovědný za obchod. „V současné době se po železnici z Číny do Evropy přepravuje mimo jiné textil, elektronická zařízení a díly pro stroje a mechanická zařízení,” dodává Jacek Neska.

Související