BMW Group rozšiřuje svou centrální logistickou síť pro náhradní díly, příslušenství a další vybavení. Společnost tím reaguje na růst prodejů vozidel, širší škálu modelů a tím i více druhů dílů a také zvyšující se počet služeb a specifických zákaznických objednávek.

Půjde o nové distribuční centrum a sklad náhradních dílů ve Wallersdorfu (200 000 m2), sklad náhradních dílů u města Landshut (100 000 m2) a regionální distribuční centrum v Kleinaitingen (70 000 m2). Rozhodujícími faktory pro umístění center byly kromě ekonomických kritérií a kvality lokalit také strategická poloha v blízkosti centrálního skladu náhradních dílů v Dingolfing.

V rámci všech tří stavebních projektů spolupracuje BMW s různými developery a investory, kteří se specializují na průmyslové nemovitosti. Ti investují do pozemků a budov několik stovek milionů eur. Jedním z developerů je společnost Prologis, která postaví sklad v regionu Landshut.

Všechny tři centra tzv. poprodejní logistiky by měla být uvedena do provozu do roku 2017.

„Díky přeměně naší logistické struktury budeme schopni zvládnout více objednávek od našich zákazníků v kratším čase. Budeme tak včas připravení na další růst,“ řekl Markus Schramm, vedoucí poprodejních služeb BMW Group.

Rekordní prodeje

Německá automobilka BMW zvýšila v dubnu prodej vozů své vlajkové značky v meziročním srovnání o 5,6 procenta na nový dubnový rekord 148 896 aut a rekordní byl i její odbyt za první čtyři měsíce roku. Růst nadále táhne silná poptávka v Severní Americe a oživování evropského trhu, sdělila společnost.

Celkový odbyt BMW Group, včetně značek Mini a Rolls-Royce, se v dubnu zvýšil o 8,4 procenta na 175 972 vozů. Prodej značky BMW od ledna do dubna vzrostl o 5,5 procenta na nové maximum přes 600 000 aut. Celá skupina prodala více než 702 000 aut, o 8,2 procenta více než před rokem.

BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na této pozici vystřídala svého domácího konkurenta Mercedes-Benz, kterého pak v roce 2011 předstihla i značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o první místo na trhu připravit.

BMW provozuje celosvětově 60 logistických a distribučních centrech na ploše 1 200 000 metrů čtverečních.

Související