TNT rozveze novým elektromobilem po Praze každý den téměř 50 zásilek, většinou se přitom jedná o přepravu menších balíčků pro firmy v centru města. V Brně se jedná o podobný počet, dodávka ale vozí i paletové zásilky. Celosvětově společnost vlastní flotilu téměř 200 vozů s alternativním pohonem.
TNT testovalo v Česku různé elektromobily dva roky. Jedním z nejdůležitějších kritérií byl reálný dojezd vozidel na jedno nabití. Pro pražský rozvoz zásilek byl nakonec po testovacím provozu na centrále v Chrášťanech vybrán sériově vyráběný Citroën Berlingo, do provozu v Brně se zapojil dodávkový vůz od českého výrobce EVC Hulín přestavený z dodávky Citroën Jumper.
Jumper má maximální dojezd na jedno nabití okolo 190 km, Berlingo pak 150 km. Skutečný dojezd je ale ovlivněn výškovým profilem trasy, způsobem jízdy řidiče, přepravovanou hmotností nebo využitím výbavy vozidla.
„Kromě ekologického provozu nám elektromobily v budoucnu umožní zajištění služeb pro naše zákazníky i v centrech měst, kde očekáváme snahu o větší regulaci provozu s důrazem na snižování emisí,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel TNT pro Českou republiku. „V poslední době se navíc u našich zákazníků setkáváme s poptávkou po ekologicky šetrné přepravě zásilek, někteří dokonce přímo žádají přepravu elektromobilem.“
V Česku bude jezdit čtvrt milionu elektromobilů. Ale až za 15 let - čtěte ZDE
Francouzská pošta testuje elektromobil, jehož dojezd prodlužuje palivový článek - čtěte ZDE
Kvůli nízké hustotě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily zatím společnost v České republice neplánuje nasadit elektromobily na delší rozvozové trasy. Nicméně počítá se zavedením rozvážky pomocí elektromobilů i v centrech dalších větších měst.