„Naše odvětví čelí významnému růstu externích nákladů. Jednotliví hráči na trhu budou schopni pokračovat v poskytování služeb v požadované kvalitě a investovat do nových technologií jen za předpokladu, že část těchto nákladů přenesou na klienty,” říká Amadou Diallo, generální ředitel DHL Freight. Ceny zvyšují i někteří další přepravci, z velkých firem to je například Fedex nebo UPS.

Náklady na přepravu kusových zásilek rostou zejména kvůli vyšším mzdových požadavků řidičů, kterých je na trhu nedostatek, rostoucím nákladům na pojištění, ekologickým poplatkům, snižující se průměrné velikosti zásilek a rostoucí frekvenci odjezdu přepravních linek.

Na nedostatek řidičů nákladních vozů si nedávno stěžovalo i české dopravní sdružení Česmad Bohemia, které upozornilo, že jich u nás chybí zhruba pět tisíc. 

DHL Freight nabízí své služby ve více než 50 zemích, kde zaměstnává kolem 13 000 lidí.

Související