První vlak do Čeng-cou byl ze stanice DUSS Terminal Hamburg-Billwerder vypraven 1. září s nákladem 41 kontejnerů, ve kterých byli mimo jiné přepravovány průmyslové roboty pro mezinárodní technologickou společnost. Signál k odjezdu vlaku dali mimo jiné Dr. Rüdiger Grube, předseda správní rady Deutsche Bahn AG, Dr. Bernd Egert, hamburský městský zastupitel pro ekonomiku, dopravu a inovace a Sie Fu-čan, guvernér čínské provincie Che-nan. 

„Přístavní město Hamburk bylo po mnoho století v obchodě s Čínou průkopníkem. Jsme hrdí, že od dnešního dne není Hamburk pouze cílovou destinací, ale i startovacím bodem pro železniční přepravu do Číny,“ říká Dr. Bernd Egert, městský zastupitel pro ekonomiku, dopravu a inovace města Hamburk. 

„Naše dlouholeté zkušenosti s přepravou mezi Evropou a Asií jsou předností pro naše zákazníky,“ říká Dr. Karl-Friedrich Rausch, člen správní rady společnosti DB Mobility Logistics AG odpovědný za dopravu a logistiku, a dodává: „Pohyb zboží mezi Čínou a zbytkem světa se stále navyšuje a to pro nás představuje velký potenciál. Sledujeme i vyšší poptávku po železničních přepravách do Číny.” 

Cesta do Čeng-cou, které je jedním z důležitých průmyslových center a dopravních uzlů v Číně, trvá přibližně 17 dnů. Trasa po železnici z Hamburku do Čeng-cou měří 10 214 km a vede přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán. DB Schenker pravidelně vypravuje ucelené vlaky do Číny od roku 2011. Mezi lety 2012 a 2014 společnost mezi Čínou a Evropou celkem přepravila 40 tis. standardních 20´ kontejnerů. DB Schenker Logistics má v Číně 160 poboček v 62 městech a zaměstnává více než 5000 lidí.

 

Související