Cesta šestnáct metrů dlouhého nákladu začala v přístavu společnosti Borsig, která válec vyráběla. Zde došlo k jeho nalodění pomocí mobilního jeřábu o hmotnosti 1000 tun a následné přepravě do přístavu ve městě Aken na Labi.
Tady byl kotel jeřábem přeložen na speciální nákladní vozidlo pro extrémně těžké náklady, které bylo tvořeno jedním tažným a jedním tlačným vozidlem. Takto byl unikátní náklad převezen na letiště Leipzig/Halle.
Do třetice proběhla překládka kotle do šestimotorového letounu Antonov AN 225, největšího nákladního letadla na světě. Společnost Karpeles Flight Services, která se specializuje na podobné přepravy, se postarala o bezchybné přeložení nadstandardního nákladu. Válec do letadla naložila díky speciální rampě a řetězovému kladkostroji.
Z Německa byl pak stroj převezen přes Island do Kanady, odkud válec putoval do továrny zabývající se výrobou hnojiv, která se nachází nedaleko Edmontonu.
Specialisté DB Schenker z Německa a Kanady připravovali detaily tohoto projektu tři měsíce. Jeho realizace proběhla v červnu.