„Silný růst příjmů v tomto čtvrtletí je důkazem toho, že naše portfolio rezonuje s požadavky zákazníků,“ uvedl Scott Davis, předseda představenstva a generální ředitel společnosti UPS. „Jak jsme uvedli, rok 2014 je rokem investic zaměřených na zákazníka. Přicházíme s novými možnosti a rozšiřujeme kapacity tak, aby UPS uspokojovala potřeby rychle rostoucího trhu.“ 

Tržby zásilkové přepravy na domácím trhu v USA se zvýšily o 5,2 % na 8,7 miliardy dolarů. Denní objem přepravy zaznamenal zlepšení o 7,4 %, tažený přírůstky v segmentech UPS Ground a Deferred ve výši 8,1 %, respektive 5,4 %. Růst přepravních služeb byl posílen především přepravou lehkých zásilek ze segmentu e-commerce. O více než 60 % oproti stejnému období předchozího roku vzrostla poptávka po službě UPS SurePost, která tvořila zhruba polovinu celkového růstu přepravních služeb. 

Příjmy z mezinárodní přepravy malých zásilek vzrostly o 6,2 % na 3,3 miliardy dolarů. Za většími tržbami v tomto segmentu stojí silný nárůst exportních zásilek. Exportních zásilek bylo ve srovnání s předchozím rokem o 9,1 % více a růst se týkal všech světových regionů. Vedla Evropa s denním nárůstem zásilek o více než 13 %, v Asii byl nárůst více než 6%. Vnitrostátní přepravní služby mimo USA vzrostly o 4,8 %, a to díky růstu v celé Evropě. 

Příjmy v segmentu dodavatelských řetězců a nákladní přepravy vzrostly o 6,5 % na 2,3 miliardy dolarů především díky růstu v segmentech Forwarding a Distribution. Výrazná zlepšení v severoamerické nákladní letecké přepravě (North American Air Freight) a námořní přepravě a zprostředkovatelských službách (Ocean Freight and Brokerage) byla částečně kompenzována poklesem v mezinárodní nákladní letecké přepravě. Tržní ceny na klíčové trase z Asie do USA jsou nadále pod tlakem. Příjmy nákladní přepravy (UPS Freight) vzrostly o 5,5 %, a to díky nárůstu příjmů z LTL (malých zásilek) za hundredweight (přibližně 50 kg) o 4,1 % a o 1,6 % vyšší tonáží. 

Společnost plánuje v roce 2014 navýšit provozní náklady na projekty spojené s kapacitou a přípravou na období s vysokým množstvím přepravy v celkové výši 175 milionů dolarů. Některé z těchto výdajů zahrnují: rozšířený provoz v den následující po Dni díkůvzdání, zrychlené zavedení softwaru pro optimalizaci tras (ORION), rozvoj IT, rozšíření systémů třídění zásilek v hubech a dočasné navýšení kapacity. Všechny projekty mají za cíl zlepšit provoz v sezónní špičce, mnohé ale budou prospěšné po celý rok. 

„V důsledku zrychleného růstu a našich příprav na vrchol sezóny investujeme do nových možností a kapacity sítě s cílem splnit očekávání zákazníků. Tyto aktivity zvýší letošní provozní náklady, ale zajistí finanční výhody v nadcházejících letech,“ uvedl Kurt Kuehn, finanční ředitel UPS.

 

Související