Motory těchto vozidel mohou spalovat až 100% bionaftu, tedy palivo, které je vyrobeno výhradně z obnovitelných zdrojů, a to z rostlinných olejů nebo živočišných tuků. 

Trvale udržitelný rozvoj nabírá ve světě dopravy a zvláště v oblasti městské rozvážky a komunálních služeb na významu. Stále více společností, jejichž činnost je spojena s provozem vozidel v městském prostředí, hledá alternativní řešení k naftě. Bionafta může být jednou z alternativ. 

Renault Trucks odpovídá na požadavky svých zákazníků a nabízí dva motory DTI5 240 k a DTI8 320 k upravené pro spalování bionafty pro tři modely své řady Euro 6 – jde o D Cab 2.1, D WIDE a model C. Palivem může být jak směsná nafta, kdy poměr biosložky tvoří 30 % (B30), nebo 100% bionafta B100. Motory na bionaftu nabízí stejný výkon a točivý moment jako naftové motory. 

Evropské orgány a státní správy plánují v příštích letech další podporu rozvoje obnovitelných zdrojů pohonných hmot, zvláště pak bionafty. Renault Trucks nabídkou uvedených tří vozidel odpovídá na zvýšenou poptávku institucí, místních samospráv a společností, a nabízí tak vhodné řešení pro veřejná výběrová řízení zahrnující povinnost využívat vozidla na bionaftu.

 

 

Související