Přes nepříznivý vývoj na Ukrajině, jednom z trhů, na kterých firma působí, dosáhly tržby největšího středoevropského on-line obchodu s kosmetikou Parfums.cz za první čtvrtletí roku rekordních 580 mil. korun. To představuje 50% nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

E-shop musel v polovině února přestat dodávat své zboží na nestabilní Ukrajinu. „Ukrajinu jsme nedávno navštívili a je jasné, že denní život se tam vrací do normálu. Připravujeme proto obnovení obchodních operací. Důležité je pro nás nyní především ustálení kurzu hřivny, pak činnost obnovíme,” uvedl Michal Zámec, majitel Parfums.cz.

Celkové plány pro letošní rok počítají s obratem kolem 3,3 mld. korun. Hlavní část příjmů totiž e-shopy generují až v posledních měsících roku.

Firma proto zahájila práce na rozšíření logistického centra v Rajhradu u Brna, které má vést ke zvýšení kapacity skladu a zároveň ke zrychlení expedice zásilek. Ze současných 27 tis. denně stoupne maximální počet odeslaných balíků až na 40 tis. za den. „Budeme tak připraveni na nadcházející vánoční sezonu, u které očekáváme masivní obrat,” uvedl Radek Ondrášík, marketingový ředitel Parfums.cz.

Do New Jersey

Firma se chystá letos na podzim otevřít pobočku v USA. Bude tam provozovat i vlastní distribuci. Už má vybraný sklad v New Jersey, který si bude pronajímat, a vyřešené má i jeho vybavení. Investice spojené se vstupem na trh se pohybují v desítkách milionů korun.

Sklad by měl být schopen dodávat do celých Spojených států. Pokud se firmě podaří na trhu uspět, bude uvažovat o otevření centra také na západním pobřeží.

„V rámci Evropy už dál nemůžeme jít, aniž bychom budovali další logistická centra," říká Ondrašík. Společnost Internet Shop, která obchod provozuje, má nyní pouze jedno centralizované distribuční centrum u Brna, z kterého obsluhuje všech deset trhů, na nichž nyní působí.

Firma sice o dalším centru v Evropě uvažovala, ale nakonec se rozhodla právě pro Spojené státy, čímž si chce otevřít dveře na poměrně jednotný trh se stamiliony obyvatel. „V Americe jsou také mnohem více zvyklí nakupovat na internetu než v Evropě. Byť je tam velká konkurence, tak vidíme prostor, jak si tam najít svou pozici," říká Ondrašík.

Související