Zásilkovnu využívá v současnosti kolem 3600 e-shopů
Zásilkovnu využívá v současnosti kolem 3600 e-shopů
autor: Archiv

Koncem loňského roku doručila Zásilkovna po třech letech provozu svou miliontou zakázku. Patří tak k nejvyužívanějším firmám, které nabízejí výdej balíků z e-shopů.

Na trhu je ale i řada dalších možností, kde si zákazníci mohou vyzvednout objednané zboží, pokud jim nevyhovuje přímé doručení do domu. A vybírat si mohou ze stále hustější sítě kamenných výdejen.

Vedle poboček České pošty je to například Zásilkomat s 15 výdejními místy nebo projekt firem Mediaprint & Kapa Pressegrosso a Popron Holding pod názvem E-shop partner, který má dokonce aktuálně 423 výdejen.

DPD ParcelShop umožňuje přepravu zásilek do jednoho z 80 odběrných míst v České republice, která jsou na depech expresní firmy, prodejnách Mountfieldu a pobočkách další sítě výdejních míst Uloženka.cz.

Balíkový a expresní doručovatel PPL provozuje zase síť více než stovky nezávislých prodejen pod názvem PPL Partner, které umožňují příjem i výdej zásilek. Mimo to se u nás rozbíhají i automatické výdejní boxy. V březnu je má se zpožděním instalovat i pošta.

Levné a komfortní

Možnost osobního odběru je stále důležitějším atributem při nákupu v e-shopu. Svoji roli hraje jak ekonomická stránka nákupu, tak zákaznický komfort spolu s možností ověřit si kvalitu zboží při vyzvednutí.

Zásilkovna má v současné době v Česku a na Slovensku 124 výdejních míst. Služba umožňuje zasílat zboží levněji než většina klasických dopravců - za balík zaslaný na libovolný „Zásilkovna point“ zaplatí e-shop 35 korun.

Možnost doručovat zboží na Zásilkovna pointy v současné době nabízí přes 3600 e-shopů. „Pokud si udržíme současné tempo růstu, přepravíme v letošním roce více než milion a půl zásilek,“ předpokládá zakladatelka firmy Simona Kijonková.

Mezi další projekty patří také cenový srovnávač Zaza.cz, který firma spustila pod záštitou Martina Kasy na konci loňského roku spolu se službou Srovname.cz. Ten klade maximální důraz na logistiku, umožňuje zboží vyhledávat nejen podle ceny, ale také podle místa doručení a dává uživatelům možnost veškeré vybrané zboží z internetu vyzvednout na jednom zvoleném výdejním místě.

Autoři: Radek Novotný