„Naši zákazníci vyžadují častější frekvenci odjezdů, aktivní zákaznický servis a vysoce spolehlivou přepravu. Tuto rostoucí poptávku ještě podporují krátké životní cykly výrobků, například v oblasti technologií nebo módy a oděvních podniků. Proto přicházíme se službou Eurapid, která zákazníkům zajišťuje přesně stanovený termín dodání a jednoduché řešení přepravy,“ říká Amadou Diallo, generální ředitel DHL Freight. 

Eurapid umožňuje zákazníkům napojení na klíčové evropské trhy a je k dispozici již ve 14 zemích, a to v hlavních podnikatelských centrech v Rakousku, Belgii, Česku, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Polsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii. Pokrývá tak území s nejvyšším HDP v Evropě a 74 % celkového evropského objemu obchodu (export/import). Do sítě DHL Eurapid budou v nadcházejících měsících postupně začleňovány i další oblasti. 

Zásilky Eurapid jsou odbavovány prioritně za účelem zkrácení celkové dodací lhůty. Zásilky lze snadno sledovat pomocí nástroje DHL Active Tracing a jejich doručení probíhá podle stanoveného časového harmonogramu. Kromě toho poskytuje DHL zákazníkům služby Eurapid i speciální tým operátorů zákaznického centra, který vyřizuje objednávky, nejrůznější požadavky klientů a kalkulace. Tento servisní tým průběžně sleduje včasné doručování zásilek a aktivně informuje zákazníky o stavu zásilky s cílem zajistit maximální úroveň transparentnosti celého procesu. Služba Eurapid rovněž zahrnuje monitoring po celou dobu přepravy, vyzvednutí zásilky týž den u objednávek před dvanáctou hodinou (pro vybrané oblasti) nebo automatické pojištění zásilky již v ceně přepravného. 

Vedle běžného nákladu umožňuje nová služba i přepravu nebezpečných věcí, se kterými je manipulováno v souladu s bezpečnostními předpisy. V případě potřeby je také možné objednat celou řadu doplňkových služeb, jako je celní odbavení a dokumentace uzpůsobená konkrétním požadavkům zákazníka. DHL chce prostřednictvím nové služby zjednodušit a zlepšit přepravní procesy i dodavatelské řetězce svých zákazníků, a tím jim pomoci udržet konkurenceschopnost.


Související