Překladiště do konce roku zaměstná asi stovku lidí, nyní jich zde pracuje kolem padesáti. Nepřímo pak dá práci další čtyřem stovkám pracovníků v jiných firmách. „Ze zkušeností z přístavů vím, že každá pozice v překladišti na sebe naváže další pracovní místa," řekl Kotrba. Překladiště se rozkládá na pozemku o velikosti 12 hektarů. Spolupracuje s Českými drahami, ČD Cargo a dalšími dopravci a Správou železničních dopravní cesty (SŽDC).

Kontejnery překládají dva portálové jeřáby, třetí přibude do konce února. Do České Třebové míří zboží z/do německých přístavů nebo Rotterdamu a dál se překládá na vlaky z/do Dunajské Stredy, Želechovic na Zlínsku nebo Šenova na Ostravsku. Jen menší část zboží odjíždí z Třebové kamiony. Terminál by měl odbavit ročně až 4500 TEU.

„Měli jsme terminál jen v Praze, který nestačil. Rozhodli jsme se pro terminál, který je strategicky uprostřed republiky, když počítám i Slovensko. Snažíme se stáhnout dopravu na železnici, nejdelší trať jezdíme vlakem. Do okolí jezdí nákladní vozy maximálně do vzdálenosti 150 km," řekl Kotrba.

Celníci mají kvůli překladišti největší pracoviště v kraji právě v České Třebové. Pracuje tam 72 lidí. „Počet pracovníků umístěných do České Třebové celní správa přizpůsobila předpokládanému zatížení celní a daňové agendy a předpokládaným potřebám obchodní veřejnosti," řekl mluvčí Celního úřadu pro Pardubický kraj Václav Kánský.

Starosta České Třebové Jaroslav Zedník už před časem podotkl, že investice má pro město velký význam. V budoucnu by mělo v místě překladiště vzniknout ještě technické zázemí pro opravu vagonů a kontejnerů a za pár let i logistické centrum. Terminál se pak rozroste o dalších 20 hektarů. Investice přinesou další nová pracovní místa. Starosta předpokládá, že se město rozroste z 16 500 obyvatel o další pětinu lidí.

Související