metro-trasa-d-192-128.jpgPražská hromadná doprava je veřejností vnímána vesměs pozitivně, uvádí ve svém průzkumu společnost Westminster. Hlavním kladným bodem je podle průzkumu dobře fungující síť metra a rozsáhlá dopravní síť obecně. Negativně bylo hodnoceno jen málo věcí, mezi nimi bylo ovšem paradoxně opět pražské metro. Většině cestujících se nelíbí ponurné prostory stanic, volají po jejich projasnění.

Průzkum dále podotýká, že MHD v Praze je vnímáno výrazně pozitivněji než vnímání Dopravního podniku Praha, který síť MHD provozuje. V občanech prý zůstává představa, že se jedná o podnik, který je velkým "molochem." Na druhé straně si ale většina respondentů prý uvědomuje, jak moc se MHD v posledních letech zlepšila. Jako významné oblasti, kde došlo ke zlepšení, uvádějí čistotu, kapacitu nebo rychlost.

Podle průzkumu je velká část cestujících nespokojena se zažitým přesvědčením, že městskou hromadnou dopravou cestují především sociálně slabší skupiny obyvatel. „Klíčovým aspektem změny vnímání MHD a Dopravního podniku je destrukce bariér v podvědomí potenciálních zákazníků. Názor na MHD jako dopravní prostředek chudých je zcela iracionální a komunikace může hrát klíčovou roli při změně takového názoru,“ upřesňuje Tomáš Studeník, ředitel společnosti Westminster.

Jsme rádi, že si občané všímají neustálého zlepšování kvality služeb. I do budoucna plánujeme dále zlepšovat naše služby. Bude se jednat především o oblasti komunikace a zákaznického komfortu,“ dodává Jan Svoboda, marketingový ředitel Dopravního podniku Praha.

Většina dotazovaných uvedlo, že značně využívají internetové stránky Dopravního podniku Praha, kde vyhledávají dorpavní spoje.

Kvalitativní průzkum realizovala agentura v diskusích s cestujícími v měsíci září 2007.  Diskusních skupin bylo celkem šest z řad studentů, pracujících i důchodců, uvedla společnost.