Konstrukce nového zakladače využívá vysokopevnostní oceli, díky čemuž má vozík o 150 kilogramů nižší hmotnost než předchozí modely tohoto typu vozíku. Díky využití nových technologií pro řízení pohonu tak mají vozíky EKX 514-516 nižší spotřebu energie. „To znamená, že můžeme zaručit efektivní a hospodárný provoz stohovacího vozíku ve dvou směnách na jedno nabití baterie,“ říká Klaus-Dieter Rosenbach, člen představenstva společnosti Jungheinrich odpovědný za podnikové logistické systémy.

V případě dvousměnného provozu tak odpadá nejen potřeba další baterie, ale nejsou ani zapotřebí nabíjecí stanice a další podpůrná zařízení. Současně se díky tomu také snižují požadavky na pracovní sílu. Jungheinrich technologii nového vozíku důvěřuje natolik, že se zavázala vyměnit bezplatně jakoukoliv baterii, pokud nevydrží na jedno nabití pracovat celé dvě směny.

Základem vozíků EKX 514-516 je synchronní reluktanční motor, který byl použit u tohoto typu vozidla vůbec poprvé. Nová technologie motoru přeměňuje kolem 93 procent spotřebované energie na skutečný výkon a snižuje energetické ztráty o polovinu. „Výsledkem je snížení spotřeby energie o dalších 15 procent ve srovnání s předchozím modelem. A to přesto, že výkon tohoto vozidla je mnohem vyšší,“ poukazuje Rosenbach.

Jungheinrich také nový model vybavil systémem tlumení vibrací. Volitelný modul Floor Pro značně snižuje boční vibrace zdvihového zařízení a kabiny řidiče způsobené nerovnými podlahami nebo jinými typy podlah, které nejsou určeny pro vysokozdvižné vozíky do úzkých uliček. Cílem tohoto kroku je podle Klause-Dietera Rosenbacha, aby vysokozdvižné vozíky pro úzké uličky pracovaly bezpečně, rychle a hospodárně i na podlahách, které byly původně navrženy výhradně pro vysokozdvižné vozíky s výsuvným sloupem.

Související