Cena převedeného majetku podle znaleckého posudku činí 3,24 miliardy korun. K samotnému převodu může dojít po souhlasu řídících orgánů ČD a SŽDC. Pokud obě organizace záměr vlády potvrdí, mohl by se převod odehrát v první polovině příštího roku.

„Je to logický krok, který je předpokladem pro dokončení transformace Českých drah. Majetek v železničních stanicích bude spravován jednotně a stát do něj bude moci systematicky investovat. České dráhy se mohou plně věnovat své hlavní aktivitě, tedy dopravě na železnici,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Převedením infrastruktury do vlastnictví SŽDC bude možné investovat do těchto staveb prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. To do této doby bylo komplikované, protože by se jednalo o nedovolenou veřejnou podporu. Prodej nádražních budov a souvisejícího majetku státu, se kterým bude nyní hospodařit SŽDC, umožní plné využití státních a evropských prostředků na rekonstrukce nádražních budov a další příslušné infrastruktury.

Převod majetku se týká celkem 1051 nádražních a dalších 523 provozních budov a pozemků. Předmětem převodu není 87 majetkových položek, kde převodu brání smluvní vztahy s třetími subjekty. V Praze to je například Masarykovo nádraží a v Brně hlavní nádraží. U těchto významných stanic je cílem ministerstva dopravy sjednotit vlastnictví po ukončení či změně stávajícího smluvního vztahu.

Související