Evropské zájemce o nová auta zatím aféra týkající se dieselových motorů Volkswagen neodradila od koupi vozů koncernových značek. Všechny meziročně prodaly na trzích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) více osobních automobilů než loni. Porsche, Audi a Škoda navíc rostly rychleji než celý trh.

V září se v Evropě prodalo 1,39 milionu aut, což je o 9,8 procenta více než před rokem. Za leden až září stouply prodeje o 8,8 procenta na téměř 10,78 milionu vozů. Podle evropských statistik rostou meziročně registrace nových osobních automobilů v Evropě už 25. měsíc v řadě, čísla už se dostala téměř na úroveň předkrizových let 2005 až 2007. V plusu se ocitla drtivá většina trhů včetně českého.

Škoda Auto si polepšila o deset procent, přesto ztratila proti prázdninovým měsícům dvě příčky v pořadí značek a skončila jedenáctá. Přeskočil ji Fiat a silně rostoucí Nissan, který letos vystřídal Toyotu na pozici nejúspěšnějšího japonského importéra.

Nehledě na to byla Evropa pro Škodu v září úspěšnější než většina ostatních trhů, z celosvětového hlediska si totiž proti devátému měsíci roku 2014 o 2,1 procenta pohoršila, když výrazné ztráty zaznamenala zejména v Rusku a Indii.

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním září v zemích EU a EFTA vypadá podle portálu www.vybermiauto.cz následovně:

1. Volkswagen   156 694 (1. i v celém roce 2015)

2. Ford               110 306 (2.)

3. Opel                98 907 (3.)

4. Renault            81 422 (4.)

5. Peugeot           78 930 (5.)

6. BMW                78 827 (7.)

7. Mercedes         77 639 (8.)

8. Audi                 75 411 (6.)

9. Fiat                  60 585 (9.)

10. Nissan            63 764 (11.)

11. Škoda             57 497 (10.)

12. Toyota            56 905 (12.)

13. Citroën           50 171 (13.)

14. Hyundai          49 555 (14.)

15. Kia                  39 923 (16.)

16. Seat               29 385 (17.)

17. Dacia              28 699 (15.)

18. Volvo              27 801 (18.)

19. Mazda             27 566 (19.)

20. Mini                24 815 (20.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Největšího meziročního nárůstu dosáhly i v září tradičně značky Jeep a Smart, jejichž prodej se zvýšil o více než 130 procent. Ze značek TOP 20 si nejvíce polepšilo Mini, kterého se prodalo téměř o třetinu více než loni, a Nissan, jehož prodej vzrostl o čtvrtinu.

Uvnitř koncernu VW se nejvíce dařilo Porsche, které zvýšilo prodej o 51 procent, dále Audi a Škodě, jejichž prodej vzrostl o deset procent, o 6,5 procenta v plusu se ocitlo Audi a o pět procent Seat. Oproti loňsku si pohoršily značky Lancie/Chrysler, a to o 30 procent. Prodej DS klesl o 17 procent.

Za první tři kvartály roku jsou v plusu všechny velké trhy. Největší nárůst zaznamenal Jeep, jehož prodej stoupl o 160 procent, vozidel značky Smart se prodalo o 73 procent více než loni ve stejném období. Mezi příslušníky elitní dvacítky nejvíc vzrostlo Mini, a to o 28 procent, Nissanu se prodalo o více než pětinu více. Škoda je v plusu o 6,5 procenta. Všech TOP 20 značek je v kladných číslech, pokles ale zaznamenaly DS, jejichž prodej se snížil o 18 procent, a Lancie/Chrysler, kterých se prodalo o 14 procent méně.

Související