Doposud platila na německých silnicích mýtné jen vozidla nad dvanáct tun. Firmy, které kvůli tomu v minulosti vsadili na menší nákladní vozy tak nyní budou platit taktéž. Jednou z firem, která bude kvůli rozšíření mýtných poplatků zdražovat je, liberecká C. S. Transport. Podle jejího jednatele Petra Fily by se cena přeprav měla pro zákazníky zvýšit asi o dvě koruny na kilometr. U přeprav vozidly těžšími než 12 tun, kterých se říjnové změny mýtného netýkají, zůstanou ceny na stejné úrovni.

Opatření se v Německu projeví u lokálních krátkých přeprav na menší vzdálenosti, předpokládá jednatel děčínské spediční firmy Bohemia Cargo Jan Kučera. Náklady na přepravu mezi hlavními terminály, které zpravidla zajišťují velké kamiony, zůstávají stejné, zatímco rozvozy z terminálů ke koncovým zákazníkům v německých regionech poplatek zasáhne, dodal. Nový poplatek se podle něj může promítnout do třetiny přepravních výkonů, přesto ale čeká, že zavedení nové povinnosti významný vliv v silniční nákladní dopravě mít nebude.


V Německu je pro kamiony zpoplatněno zhruba 12.800 kilometrů dálnic a zhruba 2300 kilometrů silnic první třídy, které mají dva pruhy v obou směrech. Do budoucna se počítá se zavedením dálničního poplatku pro osobní auta. Německá vláda předpokládá, že letos rozšíření mýtného o nákladní vozidla těžší než 7,5 tuny přinese do rozpočtu 115 milionů eur (3,1 miliardy Kč). Od příštího roku by měl roční výnos z rozšíření mýtného činit 380 milionů eur (10,4 miliardy Kč).

Související