V poslední době vzniklo v České republice několik ulic s názvem Logistická. Ilustruje to vývoj, který prodělal tento stále ještě mladý obor v minulých letech. Nejen že jej firmy začaly brát vážně a zahrnují logistiku stále více do svých strategií, ale dostává se i do povědomí běžných lidí. To souvisí do značné míry s naší velkou vášní - nakupováním.

Nedávno jsem musel zajet pro pár drobností až do velkého nákupního centra na kraji Prahy. Na střeše, kde bývala vždycky spousta volného místa, se nedalo zaparkovat. To samé se opakovalo kousek dál na parkovišti velkého hobbymarketu. A to ještě další hromada lidí seděla doma u počítače a nakupovala po internetu. Loni už byl podíl e-commerce na celém českém maloobchodu téměř 10 procent a Česko je v tomto ohledu v EU páté v pořadí. Právě internetový obchod se do značné míry postaral o to, že se logistika dostává i mimo uzavřený okruh odborníků a stává se všeobecně diskutovanou oblastí. S nástupem e-commerce se pojí témata jako nástup dronů a různých robotických strojů, rychlost doručení nebo příchod velkých světových e-shopů do Česka.

Internetové obchody jsou na efektivní logistice závislé, proto se jí věnují do hloubky a stávají se lídry, kteří tento obor táhnou dopředu. Že je dobře řízená logistika obrovskou konkurenční výhodou, zjišťují ale i další typy firem.

I proto jsme se rozhodli připravit přílohu Efektivní skladování. Čtenáři se v ní dozvědí například to, jaké jsou hlavní trendy branže, jak lze skladovací procesy zrychlit a zjednodušit, jak se lze vypořádat s nedostatkem pracovníků, komu se vyplatí pronájem skladu, co obnáší zavedení speciálního skladového softwaru nebo do jakého provozu se hodí použitý vozík. Komu je to málo a chce se do této problematiky ponořit ještě hlouběji, má k dispozici řadu dalších zdrojů - od tištěných časopisů přes specializované weby až po odborné konference jako například Zóna Logistika, jejíž další ročník s podtitulem Digitální drive se bude konat 5. dubna příštího roku v Praze.

Související